روف گاردن

روف گاردن

روف گاردن یا باغ بام به فضا های سر سبز و شادابی که بالاتر از سطح زمین و معمولا در پشت بام خانه ها یا آپارتمان ها احداث می شود گفته می شود. با احداث روف گاردن شما می تواند اوقات فراغت خود را به همراه خانواده می توانید در فضای سر سبز، شاداب و با ویو عالی شهرتان به همراه هوای تمیز (اکسیژن) بگذرانید همچنین ناگفته نماند که روف گاردن ها در پایین آوردن مصرف انرژی نیز تاثیر گذار هست. طراحی و ساخت روف گارد بیشتر در شهر های بزرگ همانند تهران صرفه اقتصادی دارند احداث می شود.
در ادامه نیز با ما همراه بشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

روف گاردن

روف گاردن

روف گاردن و تاریخچه ی آن

معلوم نیست که ایده چنین طراحی برای چه کسی یا به کدام دوره بر میگردد. بعضی از دستم در کاران این ایده را به باغ های معلق بابل نسبت می دهند که در هوا معلق نبودند بلکه بر روی روی پشت بام های ساختمان ها اجرا شده بودند.
بام سبز مدرن، از سیستم های لایه های پیش ساخته تشکیل شده اند در سال 1960 در کشور آلمان توسعه و بسیار از کشور های اروپایی و آمریکایی از آن استقبال کردند.

دلایل استفاده از روف گاردن

بر خلاف سقف های سنتی که با قیر پوشانده می شدند، سقف های سبز به وسیله ی جذب گرما به حای بازتاب آن و همچنین ایجاد یک عایق طبیعی برای ساختمان هزینه های مصرف انرژی را کاهشد می دهد.
با کاهش تقضا برای پاکسازی هوا، انتشار گاز های گلخانه ای نیز کاهش می یابد.

دلایل استفاده از روف گاردن

دلایل استفاده از روف گاردن

روف گاردن ها سبب کاهش جزیره گرمایی در شهر ها می شوند.
گیاهان سبر باعص از بین رفتن ذرات موجود در هوا و همچنین باعث تولید اکسیژن می شوند و باعث به وجود آمدن سایه می شوند. همچنین روف گاردن تا دوبرابر سقف های سنتی در برابر گرمای شدید مقاوم هستند.

انواع مدل های روف گاردن

روف گاردن ها در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند :

  1. بام سبز گسترده
  2. بام سبز متمرکر
  3. بام سبز مودولار

اجرای روف گاردن

اولین عامل مهم که در اجرای روف گاردن برای هر پشت بام به آن دقت کرد شرایط آب و هوایی آن منطقه است و بعد از آن باید انتخاب کرد که از کدام نوع روف گاردن برای پشت خود می خواهیم اجرا کنیم چرا که هر یک از مدل های روف گاردن روش ها و سبک های خود را دارند.

برای مشاهده پروژه های اجرا شده کلیک کنید

مزایای روف گاردن

  • روف گاردن دارای جذابیت خاصی به ساختمان می بخشد
  • باعث کاهش آلودگی هوا و تولید اکسیژن
  • عایق صوتی
  • بام سبز در برابر سرماو گرما عایق خوبی به شمار می آید
  • ایجاد فضای دل نشین و ایده در پشت بام خانه یا آپارتمان

معایب روف گاردن

  • هزینه بالا اجرای روف گاردن
  • در فضا های کوچک امکان احداث بام سبز وجود ندارد
  • در صورت عدم تحمل وزن روف گاردن توسط سقف باعث نشست آن می شود
  • از هر نوع پوشش گیاهی نمی توان بهره برد
  • وزن بالای روف گاردن
  • نفوذ ریشه های گیاهان در سقف
  • متفاوت بودن شرایط نگه داری روف گاردن با توجه به نوع طراحی آن
  • محدود بودن گیاهان به ظروف
  • مشکل آب رسانی پایدار

نکات مهم در ساخت روف گاردن

  • گیاه مناسب روف گاردن
  • فضای سبز روی پشت بام
  • آبیاری اتوماتیک روف
  • نورپردازی فضای سبز پشت بام
  • زیر سازی مناسب
  • کف سازی مناسب
  • تجهیزات جانبی پشت بام

طراحی روف گاردن

بام سبز ها در اصل استفاده ی هوشمندانه و عاقلانه از فضای غیر قابل استفاده پشت بام ها می باشد که محل جدید و دل نشین را برای ساکنین ساختمان را فراهم می کند. این امر در کشور های اروپایی و آمریکایی از سالیان پیش اجرا می شوده که با توجه به فوایدی که به همراه خود دارد مورد توجه مهندسان مشاور و معمار در کشور ما نیز قرار گرفته و اجرا می شود.

طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن

حرف های رایج غلط بین مردم درباره روف گاردن

باغ بام مستعد نشست هستند

مدارک بسیار کمی وجود دارد که نشان می دهد روف گاردن ها نشستی داشته اند. واقعیت امر این است که روف گاردن ها توسط یک غشای ضد آب بر روی سقف اجرا می شود محافظ می کند، به طور خلاصه می توان گفت که اگر به درستی غشا ضد آب اجرا شود هیچ گونه نشتی وجود ندارد.
بام سبز باعث به وجود آمدن مشکلات ساختاری می شود
در ساختمان های جدید، اگر از قبل قصد احداث روف گاردن وجود داشته باشد میزان باره وارده از طریق روف گاردن توسط مهندسان معمار و سازه محاسبه می شود تا در آینده هیچ گونه مشکلی را به وجود نیاورد

قیمت اجرای روف گاردن

هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند قیمت دقیق و ثابتی برای بام سبزی که طراحی نشده است را بیان کنید. قیمت اجزا بام سبز به عواملی بسیاری از جمله : نوع پروژه، محل پروژه، نوع کف، تعداد گلدان ها و… بستگی دارد که بعد از رویت محل پروژه و طراحی برای محل مورد نظر قیمت اجرایی به دست می آید.
شما می توانید برای به دست آوردن قیمت تقریبی با مراجعه حضوری یا غیر حضوری به دفتر شرکت ایران روف گاردن اقدام نمایید.

انواع کلاس های روف گاردن

مدل های ذکر شده در انواع مدل های روف گاردن، به نام های گسترده، متمرکز و مودولار در کلاس های زیر خلاصه می شود.

مشخصات روف گاردن کلاس A

کف بام : موزائیک یا سنگ
فضای مرکزی : پوشش چمن طبیعی
فضای اطراف : پوشش گیاهی طبیعی و شمشاد
نحوه اجرای فضای سبز : عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان : ترموود
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی : چراغ محوطه و نور مخفی

مشخصات روف گاردن کلاس B

کف بام : ترموود
نحوه ی اجرای فضای سبز : باکس ترموود و گلدان
فضای اطراف : پوشش گیاهی طبیعی و کاج
نحوه اجرای فضای سبز : عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان : حصیر و چرم
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی : چراغ محوطه

مشخصات روف گاردن کلاس C

کف بام : ترموود پلکانی
نحوه ی اجرای فضای سبز : باکس ترموود پلکانی
فضای اطراف : گل گیاه طبیعی
نحوه اجرای فضای سبز : عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان : ترموود
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی : چراغ باغی و نور مخفی

روف گاردن ارزان

روف گارد ارزان یکی از بهترین روش های برای کسانی هست که قصد اجرای بام سبز را دارند. باغ بام به راحتی قابل اجرا بود ولی بهتر است که قبل از اقدام به این کار با کارشناسان شرکت های معتبر که در این زمینه فعالیت می کنند مشاوره ای بگیرید چرا را که شما را به راحتی راهنمایی کرده و باعث می شوند که به هدفتان به راحتی برسید.

روف گاردن ارزان

روف گاردن ارزان

ئر اجرای روف گاردن المان های زیادی وجود دارد که در اجرا مورد استفاده قرار می گیرد که باعث به وجود آمدن قیمت های متفاوت می شود. شما می توانید با انتخاب المان مناسب و متناسب با بودجه ی خود یک روف گاردن ارزان را در پشت بام خود احداث کرده و از آن لذت ببرید.

ویژگی احداث روف گاردن

باغ بام با پوشش گیاهی که سقف خانه ایجاد می کند با عث می شود که حداقل آب باران روانه فظلاب شود و بیشتر این آب به خود اکوسیستم بر میگردد از طرفی هم باعث کاهش آلودگی هوای شهر می شود یعنی در واقع با دفع کربن موجود در هوا و پس دادن اکسیژن به محیط اطراف باعث پاکسازی هوا می شود. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کرده امی یک نوع عایق صوتی و حرارتی به حساب می آید.
در صورتی که فضای بالا بم را با شیشه پوشانده باشیم انرژی خورشید را به خود جذب کند و تولید انرژی کند و همچنین این باغ در بالا یک سطح ضد آب احداث شده ان که مانع از نشت آب به سقف پایین خود می شود.

عایق روف گاردن

یکی از حساس ترین و مهم ترین نکاتی در اجرای روف گاردن باید دقت کردن نوع عایق بندی آن است که به فضا های دیگر نشتی نداشته باشد. اگر در صورتی که عایق بندی مناسبی و استانداردی برای آب باران صورت گرفته باشد دیگر نیازی به اجرای عایق بندی دیگری نیست.
توصیه ما به شما استفاده از دو لایه ایزوگام به صورت عمود بر هم است و بهتر است در نقاطی مانند جان پناه ها، ونت ها و لوله های خروجی که دارای شکستی هستند ابتدا از یک لایه قیرگونی استفاده شود و بعدا از ایزوگام استفاده شود.

تجهیزات روف گاردن

از آنجایی که افراد و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می نمایند، ترکیب بندی درست این تجهیزات در زیبای محیط تاثیر بسیاری دارد که می توان از این تجهیزات به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبنما
  • آلاچیق
  • سایبان
  • پرگولا
  • نرده
  • و…

سان روم گاردن چیست

در حال حاضر کمتر خانه دیگر دارای فضای کافی برای طراحی یک باغ زیبا در اطرافشان را دارند. بهترین کاری که در چنین مواقعی می توان انجام داد ساخت یک سام روم گاردن یا طراحی و اجرای یک فضای سبز دلنشین در سقف ساختمان که به آن روف گاردن می گویند.
سان گاردن ها ولی یک اتاق متصل به ویلا می باشد به طوری که از دیگر فضا ها سوا می باشد، که بستگی به اقلیم و شرایط دیگر مواد و تجهیزات گوناگونی در ساختارشان مورد استفاده قرار می گیرد.

سان روم گاردن چیستر

سان روم گاردن چیست

تفاوت روف گاردن با ساف گاردن

از نظر ساختاری این دو تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند، سام گاردن ها بر خلاف روف گاردن ها که در پشت بام ها ساخته می شوند سام گاردن ها در فضای بسته ای از شیشه ایجادو طراحی می شوند و به محل خاصی از ویلا متصل می شوند و سام گاردن ها شما را با فضای خارج از ویلا را با فضای داخلی ویلا متصل می کنند.

گیاهان مناسب روف گاردن کدام ها هستند

از نظر ما بهتر است که از گیاهان بومی خود آن منطقه استفاده کرد چرا که با شرایط اقلیمی و محیطی منطقه احداث خوی گرفته است و مشکلات زیادی بابت نگه داری و حفظ آن ها وجود ندارد و از این رو باید از گیاهانی استفاده شود که همیشه سبز بوده تا طراوت و شادابی کامل در تمام فصول سال را دارا باشد.
از جمله نکاتی که باید در انتخاب گیاهان روف گارد باید در نظر داشت عبارت اند از:
از گیاهانی که در برابر گرما مقومت بالایی دارند استفاده کنید
گیاهان محلی شهر خود را تهییه کنید
از درخچه ها و بوته های تزئینی شهر خود استفاده کنید

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم تا تمامی اطلاعاتی را که شما باید در مورد روف گاردن بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد طراحی و اجرای یک بام سبز زیبا دارید حتما با مشاوران موجو در این کار تماس بگیرید شرکت ایران روف گاردن آماده ارائه مشاوره رایگان در تمامی ایام سال برای هم وطنان عزیز ماهست.

۰ ۰

پنل آکوستیک

پنل آکوستیک

پنل آکوستیک : هرچند که اکو شدن صدای خودمان در داخل حمام برای ما خوشایند است ولی زمانی که قرار است در یک استدیوی ضبط باشیم اصلا هم جذاب نیست بلکه موشکل ساز نیز می باشد که در این صورت محل مورد نظر را اکوستیک می کنیم
اگر بخواهیم به زبانی ساده تر با شما دوستان عزیز سخن بگوییم اکوستیک کردن یا ایجاد یک نوع عایق صوتی در محل مورد نظر که توصصیه ما به شما دوستان عزیز در این مورد پنل آکوستیک می باشد که یکی از بهترین نوع عایق های صوتی در این مورد می باشد پس در ادامه نیز با ما همراه باشید

پنل آکوستیک
پنل آکوستیک

پنل آکوستیک یکی دیگر از خدمات شرکت سامانه ساز‌ فرابین است که به یکی از صورت‌های زیر ارائه می‌شود:

کاربرد پنل آکوستیک رنگی

در بازار به عنوان تجهیزات آکوستیک کردن، استودیو از مهمترین مکان های کاربرد پنل آکوستیک رنگی می باشد. در مکان های دیگری مانند ماشین ها، اتاق کنفرانس ، تئاتر ها و لوکیشن های ضبط فیلم از رایج ترین مکان های دیگری است که از این پنل در آن مکان ها نیز استفاده می شود.

پنل آکوستیک چیست؟

بیشتر در استودیو های موسیقی از این پنل ها استفاده می شود و عموم مردم اطلاعای از فواید این پنل های آکوستیک ندارند. از کاربرد های مهم پنل های عایق صدا می توان آکوستیک استودیو اشاره کرد و در منازل مسکونی نیز می توان از این محصولات استفاده نمود. به دلیل پایین بودن قیمت این نوع از پنل ها باعث شده تا استفاده از آن بین مردم رواج یابد. فقط به شرط آن که درباره این محصولات مردم اطلاعات زیادی را داشته باشند.

طراحی، ساخت و اجرای پنل آکوستیک

طراحی آکوستیکی در پروسه‌ی طراحی و چیدمان فضا مورد توجه قرار می‌گیرد؛ و المان‌هایی نظیر پارتیشن و جداکننده و پنل های آکوستیک در نقاط مختلف فضا استفاده می‌شود.

طراحی اکوستیک بر اساس نقش کاربری است؛ و به درخواست‌های کاربران پاسخ مناسب می‌دهد. تعداد کارکنان، نوع کار آنان (منشی، جوابگوی تلفنی، کارشناس، مدیریت و…)، نحوه دسترسی کارکنان به یکدیگر، حجم فضای در اختیار طراح، بودجه و… مشخصاتی است که شما به عنوان کارفرما به شکل دقیقی بیان می‌کنید؛ و در طراحی فضای اداری و آکوستیک این موارد به صورت صریح و ضمنی اعمال می‌شود.

طراحی، ساخت و اجرای پنل آکوستیک
طراحی، ساخت و اجرای پنل آکوستیک

اصلاح وضعیت و بهبود کیفیت پنل  آکوستیک

احتمالا شما همیشه خواستار طراحی هر فضایی از نو نباشید؛ بلکه وضعیت آکوستیکی کنونی، وضعیتی آزاردهنده و نامطلوب ‌است؛ که نیاز به اصلاح دارد. سامانه ساز‌ فرابین می‌تواند با اقداماتی نظیر عایق‌کاری و درزگیری، نصب پنل و پارتیشن، با توجه به طراحی و ترکیب‌بندی رنگ کنونی فضای مورد نظر، و با دیگر اقدامات و محصولات، وضعیت آکوستیکی فضای کاربر را بهبود ببخشد و به سطح مطلوب و استاندارد برساند.

تولید محصولات در قالب سفارش

شما می‌توانید محصولات پنل های آکوستیک سامانه ساز‌ فرابین را سفارش و به تعداد، ابعاد و رنگ‌های مورد نیاز فضای خود تحویل بگیرید.

امکانات و تجهیزاتی که شرکت سامانه ساز‌ فرابین به منظور ایجاد و طراحی فضایی آرام و دارای مشخصه‌های آکوستیکی مطلوب، مورد استفاده قرار می‌دهد؛ به صورت مختصر در ادامه خلاصه شده‌اند.

توجه کنید که این محصولات به صورت جداگانه نیز قابل تهیه هستند. همچنین در طراحی فضای اداری، این محصولات به طرق مختلف (با تایید کارفرما) در چیدمان فضا قرار می‌گیرند.

کاربرد پنل آکوستیک

با هدف قرارگیری بر روی سطوح مرزی یک فضا (دیوارها و سقف) از پنل های آکوستیک با رویه پارچه‌ای با لایه‌های جاذب فیبری استفاده می‌شود. همچنین از این پنل ها می‌توان به صورت آویزی و به اصطلاح بادبانی در فضا و محل‌های داخلی از یک فضا استفاده کرد. با قرار گرفتن این پنل ها بر روی دیوارها، میزان جذب صوت افزایش و بازتاب از سطوح صاف آن کاهش می‌یابد. بنابراین زمان واکنش فضا کاسته شده و موجب ایجاد حس مطبوعی از نظر آکوستیکی می‌شود.

جداکننده‌های آکوستیکی (acoustic divider)

کاربرد پنل آکوستیک
کاربرد پنل آکوستیک

جلوگیری از گسترش بدون حد نویز از طریق کاهش نویز و جذب آن در نزدیکی منبع صدا از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی فضای اداری با عناصری از این شکل، باید همراه با در نظر گرفتن فضای بهینه برای گستره دید کارکنان انجام شود. به زبان ساده‌تر، ضمن اینکه این جدا کننده‌ها (دیوایدر) عملکرد جذب صداهای مزاحم و ناخواسته را دارند؛ نباید مانع دید کارکنان، به خصوص افرادی که در طول روز با هم تبادل اطلاعات دارند، شود.

آویز سقفی یا بادبانی (acoustic sails or canopies)

پنل های آکوستیک آویز سقفی یا بادبانی
پنل های آکوستیک آویز سقفی یا بادبانی
پنل های آکوستیک آویز سقفی یا بادبانی
پنل های آکوستیک آویز سقفی یا بادبانی
پنل های آکوستیک آویز سقفی یا بادبانی
پنل های آکوستیک آویز سقفی یا بادبانی

نقش این عناصر نیز، مانند پنل های دیواری در کاهش زمان واکنش و جذب صداهای مزاحم است. اما در مکان‌هایی مثل بالای یک میز کنفرانس که از دیوارها دورتر است یا با سقف سینما، چه باید کرد؟

اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از پنل های آکوستیک به صورت آویزی در سقف شامل موارد زیر است:

  • استفاده از این عناصر در مکان‌هایی که دور از دیوار قرار دارند؛ و امکان ایجاد دیوایدر آکوستیکی نیست؛ مانند بالای میزهای کنفرانس، میزهای کار دو یا چهار نفره، سقف سالن سینما، تئاتر و بالای گروه نوازندگان در یک کنسرت، استخر، سالن‌های ورزشی و… بسیار موثر است.
  • به دلیل آنکه این پنل ها در اکثر مواقع با سقف فاصله‌ای هر چند کوتاه (یا بلند، بسته به طراحی فضای اداری یا نظر کاربر) دارند؛ می شود از مساحت پشت پنل (نیمه مخفی آن) به عنوان جذب کننده صدا بهره برد. این کار به معنی افزایش حداقل دو برابر جذب صوت (نسبت به پنل های دیواری با شرایط یکسان آکوستیکی) است.
  • در نهایت بعضی از فضاها دارای سقف‌هایی با مای ساده یا زشت هستند (مثلا بخاطر عبور کانال‌های تهویه،لوله‌ها و سیم‌های برق و تلفن و…)؛ در این شرایط نیز پنل های آویزی با سلیقه و انتخاب کاربر می‌توانند علاوه بر نقش آکوستیکی، پوشش زیبایی برای سقف و فضای مد نظر باشند.

پارتیشن متحرک آکوستیکی

پارتیشن متحرک آکوستیکی
پارتیشن متحرک آکوستیکی
پارتیشن متحرک آکوستیکی
پارتیشن متحرک آکوستیکی

تجهیزات عایق صدا و آکوستیک برای آپارتمان

اتاق های آپارتمان و حتی اتاق بسیاری از خانه های سنتی از صداهای آلاینده و هیاهوی روزمره در امان نیستند و می توانند آرامش شما را به هم بزنند. علی الخصوص در آپارتمان‌‌های امروزی مصالحی بکار می روند که بیشترین صرفه‌‌ را برای سازندگان داشته باشند .

مثلا دیواره های نازک با آجرهای سفالی توخالی ساخته می‌شوند و به همین دلیل در آپارتمان‌‌های نوساز، صدای همسایگان براحتی شنیده می شود. یا همسایه هایی که علاقه به میهمانی های شبانه دارند باعث آزار شماست‌. همچنین در اینگونه آپارتمان ها، همسایه ها بطور واضح صدای موسیقی، تلویزیون و حتی حرف‌های همدیگر را می شنوند .

انواع پنل آکوستیک

همانطور که پیش تر اشاره شد پنل های آکوستیک انواع مختلفی دارند.

صدا دارای طیف فرکانسی است و ما فرکانس های ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز را می شنویم. صداهای زیر ۲۰ هرتز را فروصوت و بالای ۲۰ هرتز را فراصوت گویند و گوش انسان قادر به شنیدن هیچ یک از این ها نیست.

انواع پنل های آکوستیک جهت کنترل فرکانس های مختلف صدا طراحی و تولید می شوند.

انواع پنل آکوستیک
انواع پنل آکوستیک

خرید پنل آکوستیک ارزان

همواره خرید از تولید کننده به علت حذف واسطه ها با قیمت مناسب تری اتفاق می افتد. برای خرید پنل آکوستیک ارزان و با کیفیت می توانید با خیال آسوده خرید خود را از سامانه ساز انجام دهید.

قیمت پنل آکوستیک

جهت اطلاع از قیمت پنل های آکوستیک میتوانید از فروشگاه سامانه ساز دیدن کنید. قیمت ها در فروشگاه همواره به روز می باشند.

قیمت پنل آکوستیک
قیمت پنل آکوستیک

چه پنل آکوستیکی بخریم؟

خرید پنل های آکوستیک می بایست بر اساس اصول خاصی انجام شود تا اتلاف هزینه اتفاق نیفتد.

هر استودیویی با توجه به ابعاد آن و با توجه به کاری که قرار است در آن انجام شود پنل های مخصوص خود را می طلبد.

برای انتخاب و خرید درست پنل های آکوستیک می توانید در اینستاگرام از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

آموزش نصب پنل های آکوستیک

با توجه به نوع پنل و وزن و ابعاد آن میتوان از روش های مختلفی برای نصب استفاده کرد.

میخ، چسب، پیچ رول پلاک و استند های L از ابزارهایی هستند که می توانند برای نصب پنل های آکوستیک استفاده شوند.

اتاق آکوستیک ثابت

اتاق های آکوستیک ثابت نسبت به اتاق های پرتابل، فضای بیشتری رو اشغال میکنن.

در اتاق آکوستیک ثابت برای ایزوله کردن صدا استفاده میشود که به وسیله ی چند لایه عایق صدا انجام میشه.

از اتاق های آکوستیک ثابت در استودیو های خانگی بسیار استفاده میشود و جزو پرکاربردترین ها به شمار میرود.

اتاق های آکوستیک ثابت، این قابلیت رو دارن که نویزی رو که در صدا بوجود اومده رو کامل از بین ببرن.

اتاق آکوستیک ثابت
اتاق آکوستیک ثابت

مزیت های درست کردن اتاق آکوستیک ثابت :

  • اتاقک هایی متناسب با فضای محیط اجرا، استودیو، سالن ها و…
  • وسعت این اتاقک ها زیاد است و در بیشتر فضاها قابل استفاده هست.
  • به نسبت اتاق های پرتابل، فضای بیشتری رو در اختیار کاربر و استفاده کننده قرار میده.
  • از چند لایه ی مختلف برای عایق صدا تشکیل شده است.

کلام پایانی

درباره این نوع پارتیشن باید به دو ویژگی مثبت آن اشاره کرد. اول اینکه به دلیل متحرک بودن، قابلیت جابجایی راحت و سریع دارند. دوم اینکه از مساحت جذب آکوستیکی بالایی برخوردار هستند.

کارفرما می‌تواند در ساعاتی از روز که به دنبال آرامش و سکوت است این پارتیشن ها را در محل مورد نظر خود قرار دهد؛ و به نوعی یک اتاق بسازد.

همچنین در ساعاتی دیگر که نیاز به کار گروهی مداوم هست؛ کاربران می‌تواند این پارتیشن ها را به کناری قرار داده، در جایی دیگر بگذارد، یا به شکل تلسکوپی جمع کند.

۰ ۰

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری در واقع یک نوع جدا کننده است که در طراحی فضای اداری دفاتر کار کاربرد بسیاری دارد. امروزه بخش بزرگی از جامعه، بیش تر وقت خود را در محیط اداری سپری می کنند. لذا مناسب بودن فضای اداری از نظر ارگونومیک بودن و زیبایی می تواند تاثیر مثبتی بر کارکرد مدیران و کارکنان داشته باشد و در نتیجه موجب ارتقاء و پیشرفت مجموعه و سازمان شود. بنابراین در تمام جهان توجه خاصی به طراحی دکوراسیون اداری و انتخاب مناسب محصولات مبلمان اداری و پارتیشن اداری می شود.

یکی از عوامل مهم در جداسازی و بهینه سازی فضای اداری، پارتیشن اداری می باشد. استفاده از پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون اداری موجب بهینه سازی فضای کار می شود و این امکان را به شما می دهد که یک فضای مناسب هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاری برای افزایش کارایی کارمندان و شرکت خود ایجاد کنید.

شرکت سامانه ساز فرابین با نوآوری در طراحی و ساخت انواع پارتیشن اداری تک جداره، دوجداره، فریم شیشه ای و فریم آلومینیومی، بهترین طرح را از لحاظ زیبایی و کاربردی در اختیار مشتری قرار می دهد. تکنسین ها و طراحان باتجربه ما، در ابتدا از محل نصب پارتیشن دیدن می کنند و با توجه به محیط اداری، نیاز و سلیقه مشتری، طرح دو بعدی و سه بعدی فضای نصب را همراه با پیش فاکتور (همه خدمات به صورت رایگان انجام می شود) در اختیار مشتری قرار می دهند. پس از تایید مشتری، تمامی مراحل کار از آغاز تا پایان توسط خود شرکت سامانه ساز فرابین تکمیل می گردد.

انواع پارتیشن اداری

معرفی پارتیشن های اداری تک جداره، دو جداره و شیشه ای

 
 

 

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره از دو فریم ام دی اف و یک شیشه تشکیل شده است. فریم این نوع پارتیشن اداری میتواند از جنس آلومینیوم و یا ام دی اف باشد. ام دی اف استفاده شده در آن به ضخامت ۱۶ میلی متر و شیشه آن به ضخامت ۶ میلی متر است.

با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، پارتیشن اداری می تواند در هر سایز و ارتفاعی ساخته شود، ولی معمولا به سه دسته کوتاه، نیمه بلند و بلند تقسیم می شود. قیمت مناسب، سبک بودن و قابلیت جابه جایی آسان، از مزایای پارتیشن اداری تک جداره است. ابعاد پارتیشن اداری تک جداره در بخش جداره ها توسط مشتری قابل انتخاب است. در این نوع پارتیشن ها درب ها با فریم خاصی ساخته می شود که می توان روی آن قفل ها و یراق آلات را به خوبی سوار کرد. در نتیجه از ثبات و استحکام خوبی برخوردار است.

همچنین قابلیت درج کردن طرح های مختلف مثل لوگوی شرکت روی شیشه پارتیشن به صورت مات، یکی از ویژگی هایی است که این محصول در اختیار شما قرار می دهد.

در ادامه نمونه محصولات شرکت سامانه ساز در پارتیشن اداری تک جداره را مشاهده می کنید.

 

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن های اداری دو جداره معمولا در محیط هایی استفاده می شود که علاوه بر کاربرد جداسازی، استحکام بیش تر و زیبایی آن، اتر عایق صدا، عایق حرارتی و دید نداشتن فضاهای مختلف نسبت به هم نیز مهم باشد.

پارتیشن اداری دو جداره با توجه به سلیقه مشتری می تواند در شکل های فریم ام دی اف با شیشه عمودی و شیشه افقی، تمام ام دی اف و فریم آلومینیومی، نصب گردد. در این پارتیشن از دو شیشه استفاده شده و ارتفاع شیشه بستگی به انتخاب مشتری می تواند تغییر کند. همچنین شما می توانید در بین دو شیشه از پرده ولومی استفاده کنید. در پارتیشن اداری دو جداره افقی یک شیشه کشیده افقی برای زیبا تر شدن و استحکام بیش تر آن استفاده شده است.

یکی دیگر از مزایای پارتیشن اداری دو جداره وجود فضایی میانی برای عبور کابل ها و باقی موارد مرتبط با تاسیسات ایجاد می کند. این پارتیشن ها زا استحکام بیشتری نسبت به پارتیشن اداری تک جداره برخوردار هستند.

 

پارتیشن اداری شیشه ای

ابن نوع از پارتیشن اداری اغلب در محیط های مدرن و شیک و یا فضاهای مهم مانند اتاق مدیریت و کنفرانس استفاده می شود. پارتیشن اداری شیشه ای از یک شیشه به ضخامت ۱۰ میلی متر و فریم آلومینیوم و یا استیل تشکیل شده است. بنابراین وقتی به یک محیط اداری شیک و مدرن فکر می کنید، پارتیشن اداری شیشه ای می تواند یکی از اجزای حیاتی باشد.

از قابلیت های برتر این محصول نسبت به انواع دیگر پارتیشن می توان به ظریف تر بودن، انتقال نور بیش تر و دید بیشتر به محیط اطراف اشاره کرد. برای مستحکم بودن و جلوگیری از انتقال صدا، این پارتیشن ها معمولا تا سقف اجرا شده و درب آن بصورت ریلی نصب می شود.

این محصول در برابر صدا به خوبی عایق است و محیطی آرام را در کنار حفظ انتقال نور و دید، ایجاد می کند. همچنین مسئله حریم خصوصی هر بخش را می توان با مات کردن بخشی از دیواره شیشه ای و یا همه آن، حل کرد.

 


از دیگر مزایای پارتیشن اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه نسبت دیوار های ثابت
  • ظاهری شیک و مدرن و قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • به راحتی جابه جا می شوند بدون اینکه آسیبی ببینند و طول عمر بالایی دارند
  • استفاده مفید ازتمام محیط کاری
  • جنس و رنگ متنوع

اگر نیاز به مشاوره در زمینه نصب پارتیشن اداری دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

در زیر به چند مورد از پارتیشن های اداری سامانه ساز فرابین اشاره شده است:


چگونه بهترین پارتیشن اداری را برای محل کار خود انتخاب کنید

امروزه پارتیشن های اداری به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای جداسازی فضای کار شما در دسترس می باشند. به جای احداث دیوارهای ساخته شده از چوب و شیشه، می توانید از پانل های قابل جابجایی استفاده کنید که می توانند به یکدیگر متصل شوند تا برای کارکنان حریم شخصی که نیاز دارند را فراهم کنند. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که بهترین نوع پارتیشن برای فضای خود را انتخاب کنید.

مرحله ۱: تصمیم بگیرید که می خواهید دفتر شما چه جلوه ای داشته باشد. به خاطر داشته باشید که سبک و طرح پارتیشن ها برای کارمندان شما اهمیت زیادی دارد، پس برای شما نیز مهم است.

مرحله ۲: تصمیم بگیرید که چه موادی را می خواهید برای پارتیشن استفاده کنید. شما می توانید از بین پارچه، شیشه، Plexi-glass (یا نوع دیگری از پلاستیک) و حتی چوب انتخاب کنید. به این موضوع فکر کنید که چگونه کارکنان شما از فضای خود استفاده خواهند کرد.

مرحله ۳: تصمیم بگیرید که چه میزان پول را می خواهید (و می توانید) در این مورد صرف کنید. در عین حال که شما باید فضای تمیزی در محل کار خود داشته باشید، این فضا همچنین باید عملی باشد. آیا می توانم پانل ها را آزادانه قرار دهم و پریزهای برق را بر روی آنها تعبیه کنم؟

گام چهارم: در نظر داشته باشید که هر پارتیشن اداری که شما استفاده می کنید می تواند به آسانی تمیز شود. با گذشت زمان، سطح کثیف می شود و شما باید آن را تمیز کنید تا پانل را به جلوه سابق آنها بازگردانید.

مرحله ۵: هر یک از امکاناتی که توسط پارتیشن می تواند برای شما ایجاد شود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که گران ترین گزینه همیشه به این معنا نیست که این یک گزینه بهتر برای شما خواهد بود. بعضی اوقات گزینه های ارزان کارایی بهتری خواهند داشت.

مرحله ۶: اطمینان حاصل کنید که شما پارتیشن های خود را از یک توزیع کننده لوازم اداری معتبر سفارش دهید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که آنها قادر به تحویل و نصب پانل نیز هستند.

یک یا دو کارمند خود را به هنگام انتخاب پارتیشن همراه خود داشته باشید، زیرا آنها از فضای ایجاد شده بیشتر از شما استفاده خواهند کرد و شما می توانید از نظرات آنها در این مورد پیش از انتخاب پارتیشن های اداری، باخبر شوید. شما همچنین باید از چگونگی نگهداری از پانل های انتخابی خود مطلع شوید، زیرا هیچ مزیتی در خرید گزینه هایی که به نگهداری و تعمیر دوره ای . منظم نیاز دارند برای شما که زمان کافی برای این کار را ندارید وجود ندارد.


توضیحات بیشتر در مورد پارتیشن اداری

پارتیشن ها نوعی دیوار هستند که فضاهای داخل ساختمان را جدا می کنند. علاوه بر تقسیم فضا، آنها می توانند حریم خصوصی، جداسازی آکوستیک و آتش سوزی و انعطاف پذیری در طراحی دکوراسیون داخلی را برای شما بوجود بیاورند.

پارتیشن ها می تواند یکپارچه باشند که معمولا از آجر یا بلوک ساخته می شوند یا می توانند دارای یک ساختار قابی شکل باشند. پارتیشن اداری بعضی اوقات به عنوان دیوارهای شبکه ای نیز شناخته می شوند و می توان آنها را از قاب های چوبی، فولادی یا آلومینیومی با رویه ای گچی، چوبی، فلزی یا فیبر چوبی ساخت.

همچنین پارتیشن های اداری می توانند به صورت سیستم های مدولار طراحی و ساخته شوند و می توانند دارای بازشو، پنجره، درب، کانال، لوله، پریز، سیم کشی و غیره باشند.

پارتیشن های اداری می توانند دارای سیستم عایق کاری برای جلوگیری از عبور صدا یا آتش بین فضاهای مجاور باشند. بنابراین مهم است که بالا و پایین این پارتیشن های اداری در تراز کف و سقف به خوبی درزگیری و مهر و موم شود.

از آنجا که پارتیشن اداری می توانند انعطاف پذیری خوبی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشند، به خصوص اگر آنها سبک باشند ، به راحتی و با قیمت کم می توانید آنها را بدون تاثیر بر ساختار کلی ساختمان جابجا کنید.

بسته به نوع کاربری ساختمان مورد نظر، امکان استفاده مجدد از برخی یا همه اجزای پارتیشن اداری در یک محل دیگر وجود دارد.

پارتیشن های اداری در انواع مختلف متحرک، ثابت، کلاسیک ، شیشه ای، تک جداره و دو جداره در بازار موجود می باشد. با توجه به طراحی دکوراسیون اداری و فضای کاری دفتر خود میتوانید پارتیشن اداری مناسب خود را انتخاب کنید.

مشخصات پارتیشن اداری به مواردی از قبیل وزن، هزینه، سرعت نصب، در دسترس بودن مواد، طول عمر، دوام، انعطاف پذیری، سهولت تنظیم مجدد، عایق صدا و آتش و روکش سطحی می باشد.

همچنین ممکن است از آنها به عنوان تکیه گاهی برای قفسه ها و کمدها استفاده کرد.امروزه استفاده از پارتیشن اداری در دکوراسیون اداری مدرن بسیار محبوب شده است.

پارتیشن اداری یک انتخاب فوق العاده و شیک در دفاتر اداری میباشند که دارای مزایای برای محل کار شما دارند. از مزایای پارتیشن اداری میتوان به مقرون به صرفه بودن، کاربردی بودن، ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان ،سبک بودن و زیبا شناسی در دکوراسیون داخلی دفتر شما اشاره کرد.

۰ ۰

مبلمان اداری

مبلمان اداری از مهمترین اجزای دکوراسیون اداری در هر دفتر کاری است.  این در حالی است که مبلمان اداری باید قابلیت‌های کاربردی خاص خود را نیز داشته باشند. پس باید در زمینه انتخاب مبلمان اداری نکات مختلفی را در نظر داشت.

از آنجا که مبلمان اداری دارای اجزای مختلفی است؛ حفظ یکپارچگی و ست بودن اجزا با یکدیگر و از طرفی با سایر عناصر موجود در فضا، مسئله بسیار مهمی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب درست مبلمان اداری با ادامه این مطلب شرکت سامانه ساز همراه باشید.

مجموعه مبلمان اداری سامانه ساز

شرکت سامانه ساز فرابین تولیدکننده و ارائه دهنده لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مبلمان اداری برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است. ما با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های مدرن CNC اقدام به تولید محصولات خود با طرح‌های روز و مناسب کسب و کار شما می‌نماییم.

استفاده از یراق‌آلات مرغوب، دوام و کارایی مبلمان اداری تولید شده توسط ما را، بطور چشمگیری افزایش داده و نگرانی‌های معمول بابت خرابی آن ها را به حداقل می‌رساند.

برخی از مهمترین محصولات شرکت سامانه ساز در زمینه مبلمان اداری شامل انواع میز اداری، میز کارمندی، میز کارشناسی، میز مدیریتی، میز پذیرش، پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره و… است.

ما مبلمان اداری خود را با امکان تغییر سایز بر اساس نیاز مشتریان و تنوع در امکان انتخاب انواع رنگ و روکش‌ها ارائه می‌دهیم. شرکت سامانه ساز فرابین آمادگی دارد مشاوره و ساخت انواع مبلمان اداری را بر اساس نظر و سلیقه مشتریان خود ارائه دهد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های خدمات ما، با بازدید از محل، طراحی اختصاصی فضا بصورت دو بعدی و سه بعدی، همراه با پیش فاکتور بصورت رایگان به مشتریان است.

بعد از تائید طرح‌ها از سوی شما، تولید، اجرا و نصب همه اجزاء مبلمان اداری توسط تیم سامانه ساز انجام خواهد شد. این شرکت تمامی مراحل از صفر تا صد کار را برای شما انجام خواهد داد.

اهمیت و انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری

مبلمان اداری بخش مهمی از دکوراسیون شرکت است. مبلمان اداری شرکت معمولا در قالب میز، قفسه، کابینت، مبل و غیره خواهد بود. مبلمان اداری شما نقش مهمی در جلوه بهتر محیط کار دارد. نوع مناسبی از مبلمان باید ارائه شود تا حداکثر راحتی را برای کارمندان فراهم کند. طرح‌بندی مناسب مبلمان باعث می‌شود که دفتر کار محیط دلنشین و مناسبی داشته باشد. این کار باعث کاهش خستگی و خطرات بهداشتی و سلامتی شده و بهره‌وری و انرژی کارکنان را به حداکثر می‌رساند.

مبلمان اداری باعث شکل دادن به محل فعالیت کارمندان خواهد شد؛ بنابراین انتخاب درست مبلمان اداری بسیار مهم است. مدیر مجموعه باید مبلمان اداری را با توجه به ماهیت و اندازه شرکت انتخاب کند.

راهنمای انتخاب مبلمان اداری

در هنگام انتخاب مبلمان اداری برای دستیابی به نتیجه مناسب، باید برخی از عوامل را مدنظر داشته باشید:

منابع مالی

مقدار بودجه موجود برای این هدف، طبیعتا انتخاب‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما در عین حال لازم است که مناسب‌ترین نوع مبلمان را داشته باشیم. بنابراین مدیر یک مجموعه، باید قبل از انتخاب مبلمان اداری هزینه‌های احتمالی و عوامل مورد نیاز را در نظر بگیرد.

طرح

طراحی مبلمان اداری با توجه به کاربرد آنها، شکل و میزان فضای موجود، تعداد کارمندان و شرایط فیزیکی آنها انجام می‌شود. البته نباید فراموش کرد که در کنار تمامی این موارد، هنر در طراحی مبلمان اداری نقش مهمی دارد.

طول عمر

طول عمر یک عامل مهم برای خرید مبلمان اداری است. به عنوان مثال مبلمان فولادی که این روزها در دفاتر کاری بسیار محبوب شده است، دارای عمر طولانی‌تری از مبلمان چوبی است. اما از نظر وزنی از مدل‌های چوبی سنگین‌تر است.

صرفه جویی در فضا

انتخاب مبلمان به شدت تحت تاثیر میزان فضای موجود قرار خواهد گرفت. از آنجا که اجاره ملک و دفتر کاری در مناطق شهری بسیار زیاد است؛ معمولا صرفه‌جویی در فضا باید در بیشترین حالت ممکن باشد.

راحتی

راحتی یک نیاز اساسی برای کارایی بالاتر است. راحتی باعث افزایش سرعت، کیفیت انجام کار و رفاه بیشتر در کارمندان می‌شود.

ظاهر

ظاهر خوب مبلمان اداری به میزان قابل توجهی به افزایش زیبایی ظاهری دفتر کار کمک می‌کند. بنابراین مبلمان نه تنها باید کارامد باشد، بلکه باید در نظر کارمندان و مراجعان، زیبا هم باشد.

بهداشت

در زمان انتخاب محصول سهولت تمیز کردن مبلمان یا فضای زیر آن را در نظر داشته باشید. چراکه در غیر این صورت، بعدها زحمت زیادی برای شما ایجاد می‌کند.

وزن

مبلمان باید به اندازه کافی سبک باشد تا بتواند در محل کار حرکت کند. فراموش نکنید که در زمان تغییرات چینش، ممکن است لازم باشد آنها جابجا شوند.

ایمنی

مبلمان باید برای استفاده امن باشد. صفحات، شیشه و دیگر زوایا باید همسطح و بدون برجستگی‌ها و گوشه‌های خطرناک باشند.

چند منظوره یا سازگار

تا جایی که ممکن است فضای ذخیره‌سازی، مناسب برای هرگونه استفاده‌ای از قبیل نگهداری از فایل‌ها، تلفن‌ها، رایانه‌ها و غیره باشند.

انتخاب مبلمان اداری با توجه به فضای اداری

فارغ از ویژگی های مبلمان اداری که در بالا مطرح شد و در نظر گرفتن آنها برای انتخاب یک مبلمان اداری خوب بسیار حائز اهمیت است؛ توجه به ویژگی های فضای اداری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع فضای داخلی دفتر کار شما باید دارای ویژگی هایی برای هرچه بهتر و کاراتر شدن مبلمان اداری باشد. در میان ویژگی ها توجه به اندازه ها و ابعاد دفتر کار، مهمترین نکته است. هماهنگی اندازه مبلمان و سایر عناصر دکوراسیون اداری با اندازه بخش های مختلف دفتر کار، کمک می کند مبلمان شما بیشترین کارایی را داشته و از فضا حداکثر استفاده را ببرید. به عنوان مثال استفاده از مبلمان ظریف، میزهای کار گروهی و مبلمان دارای چند کاربرد (مثلا میز کنفرانسی که می تواند میز کار هم باشد) می توان در یک دفتر اداری کوچک بسیار موثر باشد.

توجه به ویژگی های سازمانی در انتخاب مبلمان اداری

منظور از ویژگی های سازمانی به زبان ساده به معنای حال و هوای سازمان شماست. اینکه شما سازمانی شلوغ و پر تنش را اداره می کنید که روزانه تعداد زیادی ارباب رجوع دارد؛ و یا سازمانی خلوت و در سکوت کامل، که لزوما به مشتریان به صورت حضوری سرویس نمی دهد، می تواند در انتخاب مبلمان اداری شما و حتی شکل چینش آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال مبلمان مهمانی که روزانه صدها نفر ارباب رجوع از آن استفاده می کنند، باید دوام بیشتری از مبلمان میهمانی داشته باشد که در ماه پذیرای بیش از چند نفر نیست.

چند نکته مهم دیگر درباره مبلمان اداری

  • امروز مبلمان های اداری توانسته‌اند خود را با نیازهای مشاغل مختلف هماهنگ کنند. تغییر فضا از محیط‌های یک نفره به محیط‌های گروهی، حفظ حریم شخصی کارمندان در عین دسترسی بهتر به یکدیگر، ایجاد فضای تمرکز در کنار فضاهای گروهی و… از جمله مواردی است که با توجه به نیازهای گوناگون مشاغل مختلف، مورد توجه طراحان قرار گرفته است.
  • مبلمان اداری مدیران باید دارای ویژگی‌های خاص خود باشد. زیبایی و پرستیژ بالا و در عین حال حفظ خصوصیات کاربردی، مهمترین ویژگی این مبلمان است. از طرفی بسیاری از مدیران علاقه دارند در کنار حفظ پرستیژ و شان جایگاه مدیریت، از طراحی‌های ساده و سبک بهره ببرند.
  • بنا بر تحقیقات مختلف، نزدیک به ۸۰ درصد وقت کارکنان به تنهایی می‌گذرد. سبک‌های جدید مبلمان اداری می‌کوشد در عین حفظ کارایی کارکنان، برای ارتقا فعالیت آنها، فضاهایی برای به اشتراک گذاری تجارب کاری ایجاد کنند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری در سال‌های اخیر، دچار تحولات زیادی شده‌اند. ما در شرکت سامانه ساز فرابین، باور داریم که یک فضای ادرای شیک، مدرن و راحت، یکی از ابزارهای مهم تجارت است. ما باور داریم که محیط کار بیان‌کننده شخصیت کارکنان و فرهنگ هر شرکت است؛ و باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد.

۰ ۰